donderdag 5 augustus 2010

Zakgeld?

Opa en Pappa prikken altijd met hun gezicht 's ochtends. Als ik dan met ze knuffel is dat helemaal niet prettig. Maar dan gaan ze altijd scheren. Dan zetten ze zo'n ding tegen hun gezicht. Dat begint dan heel hard te broemen en dan bewegen ze dat ding heen en weer. Dat ziet er wel heel grappig uit. En het gekke is dan dat hun gezicht na een tijdje niet meer prikt! Van Opa mocht ik het een tijdje terug ook eens proberen. Dat was wel een raar gevoel aan mijn gezicht. En ook zo'n herrie bij mijn oren. Toen Pappa een foto maakte was ik alleen nog niet zo wakker...

Na het eten moeten altijd de bordjes gewassen worden. Meestal doen Pappa en Mamma dat, maar héél soms mag ik helpen. Dan gaan alle spulletjes in een witte bak. En een doorzichtige fles met geel spul. En een blauw sponsje. Dan mag ik samen met Pappa of Mamma de witte bak vasthouden en gaan we naar de kraan. Dan wordt alles eerst nat gemaakt. En even later alles weer droog. Dan lopen we weer terug en mag ik helpen alles op te bergen. Volgens Mamma kan ik dat al heel goed!

Pappa en Mamma moeten vaak boodschappen doen. Soms als we dan naar de winkel gaan staan daar van die apparaten. Pappa of Mamma gooien er dan wel eens een centje in. Dan mag ik altijd aan de grote knop draaien en dan komt er iets uit. Een grote plastic bal. Of een kleine. Meestal met een cadeautje erin. Of soms ook snoepjes. Dat is wel fijn. Een tijdje terug kwamen we ook weer langs zo'n apparaat. Ik liep er snel naar toe en begon op de knopjes te drukken. Alleen Pappa of Mamma wilden er geen centjes in gooien dit keer. Dat was wel flauw. "Dat doe je later maar van je eigen zakgeld!" zei Pappa toen. Raar hè?

Prikkende groeten

1 opmerking:

  1. Hoi Bas,
    Die papa en mama toch ... kijk je een dagje niet op de blog zetten ze ineens stiekem twee dagen achter elkaar een verhaaltje erop ...
    Jullie zijn nu al een heel stuk dichter bij. Dat vind ik wel gezellig. Vandaag heb ik nog hard aan je gedacht en een klein cadeautje voor je gekocht. Ik liep er zo maar tegenaan en toen lag het ineens in mijn auto ... Gek he?
    Als je weer thuis bent kom ik het cadeautje gauw brengen.
    Het is nu weer wat beter weer ook bij jullie, dus dat is wel prettig voor het laatste stuk. Dan wordt papa niet zo nat als hij fietst en hoeft mama niet de hele tijd dat gewapper te zien terwijl jullie in de twiedeliedie rijden.
    In ieder geval ben jij door opa nog lekker glad geschoren, dus als ik je straks knuffel prik je niet!
    Dag lieverd, knuffel voor jullie alle 3 en tot gauw. Anne-Marie en Beer

    BeantwoordenVerwijderen