donderdag 15 juli 2010

Frunniken

Hallo, daar ben ik weer. Vaak kookt Pappa 's avonds op zijn kookie, maar daar mag ik nooit aanzitten. Dan wordt Pappa boos. "Dat is au!" zegt hij dan. Maar ik geloof het niet helemaal. Want pas toen ik er stiekem aanzat deed het helemaal geen zeer. En af en toe is het feest. Dan gaan we eten waar ik frietjes, kipdingen en een speelgoedje krijg. Daar hebben ze allemaal gekleurde stoeltjes. En er zijn dan allemaal andere kindjes. En veel dikke mensen. De ijsjes zijn er lekker zacht, dat is fijn. Het mooiste is de speeltuin. Dan gaat Mamma meestal mee, dat is leuk. Lekker klimmen, klauteren en springen. Maar ze bleef de laatste keer wel hangen in de glijbaan...

's Ochtends ga ik altijd lekker spelen, maar in de loop van de middag word ik meestal een beetje moe. Soms zo moe dat tijdens het eten mijn hoofdje al begint om te vallen. Dan gooit Pappa of Mamma mij op m'n zijkant om te gaan slapen. Daarna word ik in de tent in mijn bedje gelegd. Alleen de laatste dagen is het een beetje erg warm in de tent. En daarom zetten Pappa en Mamma mijn bedje lekker buiten in de schaduw. Vaak doet Mamma er ook nog een groen netje overheen. "Tegen de beestjes" zegt ze dan. Maar ik vind beestjes juist gezellig!

Pappa en Mamma vonden dat mijn haren te lang werden. Ik vond het zelf wel stoer staan. Maar er moest een beetje af. Bij de kapper. Er was weer zo'n aardige juffrouw met een schaar. Ik ben heel stil blijven zitten toen ze aan mijn hoofd ging frunniken. Oma vond het ook wel spannend volgens mij. Die stond er met haar neus bovenop. Maar achteraf zei ze wel dat ik er heel mooi uitzag. Ik was even bang dat de meisjes mij niet meer leuk zouden vinden. Maar 's avonds op het feest werd ik weer spontaan gekust door een meisje. Dus het knippen zal wel goed gelukt zijn!

Gekrulde groeten

2 opmerkingen:

  1. Hoi Bas,
    Wat heb je weer een mooie korte haren. Ik zou je ook zo een kus geven, hoor! Maar ik moet toegeven dat je krullen ook heel mooi zijn.
    En oppassen met die frietjes en kippendingen hè? Daar word je echt dik van en dan moet je net als ik op dieet en echt, Bas, dat is niet leuk want dan mag je geen zachte ijsjes en zo meer eten ....
    Eigenlijk ben ik wel een beetje jaloers op je dat jij zo lekker in de schaduw kan liggen slapen en dan ook nog met een groen netje! Dat heb ik niet. En siësta houden, want zo heet dat slapen in de schaduw, dat kan ik ook niet doen .... Dus geniet er maar lekker van.
    Dag lieve Bas, tot de volgende keer.
    Knuffel van mij en een stevige poot van Beer,
    Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aloha Bas, Wim en Jacqueline,

    Hier zit ik dan, Elles tracht de jacuzzi aan te krijgen in de tuin van het logement, in een soort van huiskamer met alles erop en eraan, tot en met klassieke muziek aan toe!
    Wij hebben jullie rond Jacqueline's verjaardag ook een reactie gestuurd, ik zie hem alleen niet meer terug.....DUS nogmaals gefeliciteerd Jacqueline met je verjaardag vanuit een warm, mooi en zeer divers Hawaii. We zitten nu op het vierde eiland van onze reis(het laatste ook) en alle eilanden hebben toch een eigen sfeer. Elles en ik trekken vaak vergelijkingen met de Azoren cq Madeira. Het is dat ik (nog)niet handig ben met foto's van het toestel op internet (heb het toestel net voor m'n vakantie gekocht) anders zou ik foto's meesturen...

    Maar de grote, sterke verhalen komen nog!
    Tot gauw en geniet nog met volle teugen van jullie vakantie/fiets-/autoreis!

    Aloha Ellen en Elles

    BeantwoordenVerwijderen