woensdag 19 mei 2010

Up we go!

Met een graad of tien op de thermometer vertrek ik op de fiets uit Bologna, de bergen in. De regen die valt maakt het allemaal nog een stuk frisser, en naarmate ik hoger kom, daalt de temperatuur nog verder. De beklimmingen zijn pittig, en ik moet regelmatig terugschakelen naar de kleinste versnelling.

Volgens het fietsboekje zou ik grandioze uitzichten moeten hebben, maar de mist en regen zorgen ervoor dat ik daar bar weinig van zie. Mijn vingers zijn op een gegeven moment zo verkleumd dat ik bijna niet meer kan schakelen en remmen. Als ik aankom in het berghotel waar we overnachten, heb ik een kwartier onder de warme douche nodig om bij te komen. Maar dan zijn we wel weer 70 kilometer en ruim 1300 hoogtemeters verder...

De dag daarna schijnt de zon en fiets ik naar Fiesole, een plaats op een paar kilometer van Florence. Daar hebben we voor een paar dagen een bungalow op een schitterend gelegen camping. De op de steile berghelling gelegen villa's van Fiesole kijken uit over het Toscaanse landschap, met zijn karakteristieke cypressen. Hier houden we het wel even uit!


Als we Florence bezoeken worden we overweldigd door de enorme massa toeristen die er zelfs op een dinsdag in het voorjaar rondlopen. Om iets te bezoeken sta je al snel een uurtje in de rij, en de prijzen zijn aanzienlijk. Maar het is dan ook niet voor niets de stad die zichzelf profileert als de stad met de meeste kunst en cultuur per vierkante kilometer ter wereld.

Gelukkig vinden we in een buitenwijk een leuk tentje waar we tussen de lokale bevolking een bordje pasta als lunch verorberen. En natuurlijk mag 's middags een lekker Italiaans ijsje niet ontbreken...

Groeten vanuit “Firenze”

6 opmerkingen:

  1. Hoi,

    Florence is al zo mooi, maar na zo'n koude etappe is dat extra genieten.
    Veel plezier daar!

    Groetjes,
    AJ

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi reizigers,
    Jammer dat de zon niet op tijd voor je bergrit aan is gekomen .... Gelukkig nu wel beter weer toch? Ik kan me nog een douche herinneren van jullie vorige trip, maar dat was wat dichter bij huis. Helaas zat ik dit keer dus niet in een hotelletje in de buurt .... Veel succes en warmer weer op je etappe naar Siena!
    Groetjes en knuffel x3, Anne-Marie en een poot van Beer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Wim en Jacqueline,
    We hebben nu toch wel een beetje medelijden hoor....maar jullie zijn doorzetters....en nog jong en avontuurlijk....."t wordt vast wel mooi weer morgen!!
    Groetjes,
    Vladimir en cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Arthur Ingrid Danielle Lysanne20 mei 2010 om 09:44

    Bikkels!
    Enorm leuk om jullie zo te volgen. Geniet ervan en veel plezier!
    Liefs, Arthur Ingrid Danielle en Lysanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Wim,Jacqueline en Basje,

    Wat een heerlijke avonturen maken jullie mee! En wat een heerlijke knul is Basje die al die italiaanse hartjes sneller doet kloppen...zo doorgaan Basje! En Wim, wat een pech die regen op de eerste bergtocht.....maar nu mag je met volle teugen genieten hoor!
    En to slot: Jacqueline: TOP meid dat je zo lekker met je karretje kunt rijden, al is het soms erugggg langzaam, maar jullie komen er!
    Ik geniet met volle teugen mee en wens jullie dan ook veel liefs en nog vele mooie plezierige maandjes toe!

    groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 1 juni, Lieve Jaqueline, Wim en Basje.
    Hier een 'levensteken'van jullie moeder en oma.Jolanda [uit Goes] plaatst dit berichtje voor jullie. Leuk dat jullie me zo goed op de hoogte houden,via mobiel, over het wel en wee[dat valt mee, denk ik].Gelukkig dat alles voorspoedig gaat, vooral met Bas.
    Maar Basje, wat hoort oma van jou, je bent aan het flirten en kusjes geven, oma hoopt wel dat je er nog wat over houdt, als je weer komt! Fijn dat je leuk kan spelen, met andere kindjes. Oma is benieuwd naar de foto's. Krijgt oma nog een kaart waar je met mama op staat? Jullie krijgen de hartelijke groeten, ook van Michel, nog een hele fijne tijd, met mooi weer! Veel liefs voor mama en papa en voor jou Bas kusjes en knuffels van oma xxxx [en ook van de schrijfster: geniet ervan!!] Leuk om mee te 'reizen'.

    BeantwoordenVerwijderen