donderdag 17 juni 2010

Snackie time

Corsica is een stuk kleiner dan Sardinië, het beslaat ongeveer de oppervlakte van Gelderland en Overijssel samen. De afgelopen eeuwen hebben hier in het teken gestaand van koloniale overheersing door verschillende vreemde mogendheden, waaronder de Etrusken, Carthagers en Romeinen. Het toerisme is verreweg de belangrijkste inkomstenbron. Vele Fransen, Italianen, maar ook de nodige Nederlanders brengen hier hun vakantie door, voornamelijk aan de kust. We hebben hier al meer Nederlanders zien rijden als ons hele verblijf op Sardinië.

Het onweer 's avonds van een paar dagen terug was de voorbode van twee dagen wisselvallig weer. Tussen de buien door gaan we nog wel even Propriano bekijken en genieten we van wat lokale pattiserie. Naar de supermarkt kost wat meer moeite, hiervoor moet een steile klim worden getrotseerd. Ik red het maar nét met Bas achterop de fiets, terwijl Jacqueline kan merken dat ze al een ruim een maand niet naar de sportschool is geweest.

's Middags waren we zelfs genoodzaakt in de tent door te brengen omdat het regende. Maar als onze Bas wat te snacken heeft en Bumba kan kijken op de laptop kan zijn dag niet meer stuk.

Mijn fietsroute volgt tot nu toe voornamelijk de westkust en wordt, hoe kan het ook anders, weer gekenmerkt door de nodige hoogteverschillen. Mijn fiets, een Koga Myata hybride met 27 versnellingen houdt het tot nu toe erg goed. Enige kritische kanttekening die ik kan maken is dat ik op de écht steile stukken misschien nog een iets kleiner verzet had willen hebben. Maar afstappen is er nog niet bij geweest, behalve dan om een foto te maken bij alweer een mooi uitzicht.

Tot later

1 opmerking:

  1. Hoi WJB, hier ben ik dan weer. Gisteren teruggekomen uit Luxemburg en natuurlijk meteen even de blog bekeken. Hoewel ook Lux niet vrij was van regen heb ik zo te zien toch beter weer gehad dan jullie ... De regen viel voornamelijk 's nachts en de volgende ochtend stoomde het snel allemaal droog. Heerlijk gehad dus. En jullie ook met alle leuke en spannende dingen die jullie meemaken. Die foto van Bas in zijn handdoekje en pet is er een om in te lijsten (dit is een hint voor het geval je dat nog niet had begrepen!). Jammer dat mijn vakantie nu weer voorbij is, maar wel heel gezellig dat ik weer bijna dagelijks met jullie mee kan toeren.
    Knuffel voor jullie alledrie en tot gauw op de blog.
    Anne-Marie en Beer (die het trouwens ook heel gezellig heeft gehad in Lux samen met zijn vriend Cooper).

    BeantwoordenVerwijderen